Recensie: Peacemaker - Aflevering 3: Better Goff Dead

Daar waar de vorige twee afleveringen voornamelijk veel vermaak boden, is deze aflevering duidelijk iets meer geconcentreerd op het vertellen van het verhaal. Een prima zet voor de derde aflevering, in een serie die uit acht afleveringen bestaat.

Het is prettig dat in de derde aflevering al redelijk goed duidelijk is waar het gevaar vandaan komt, al weet je nog altijd niet precies hoe en wat verder. Wel biedt deze aflevering qua verhaal genoeg om verder op voort te kunnen bouwen in de komende afleveringen, die ongetwijfeld opnieuw voor veel spektakel zullen zorgen.

Het fijne is ook dat compleet omarmt wordt dat dit een serie is, waarbij de afleveringen ruim onder een uur kort zijn. Wat ik daar mee bedoel is dat iedere aflevering prima op zichzelf kan staan en telkens een duidelijk begin, midden en einde heeft, zonder dat het er voornamelijk op geconcentreerd is om één lang verhaal over een aantal afleveringen uit te smeren, waarbij dingen dan ook enorm uitgerekt zouden voelen.

De serie maakt er ook steeds meer slim gebruik van om het echte vuile werk door andere personages op te laten knappen, zodat je nooit een hekel zult gaan krijgen aan de hoofdpersonage. Iets wat wel vaker gebruikt wordt in series waarin de hoofdpersoon meer een soort van anit-held is dan een klassieke held. Weet niet of dit zo enorm goed bij het personage van Peacemaker past, maar het is toch wel vaak min of meer een noodzakelijk 'kwaad' voor dit soort type series.

Waar de serie toch ook voor zal moeten gaan waken is dat de andere personages niet Peacemaker gaan overschaduwen. Dit was iets wat bij vlragen toch wel het geval was in deze aflevering. Het is geen grote ramp, aangezien alle personages enorm leuk zijn, maar van een serie die zichzelf "Peacemaker" noemt zou je toch wel mogen verwachten dat deze ook echt de hoofdpersoon zal gaan zijn.

Dat deze aflevering wat meer gericht op het vertellen van het verhaal was houdt gelukkig verder niet in dat de humor die in de eerste afleveringen nog de boventoon voerde, totaal afwezig is. Er zitten weer een aantal heerlijke komische momenten in de afleveringen, samen met een aantal onverwachte momenten die ook deze aflevering weer absoluut meer dan de moeite waard maken.

8/10