Recensie: The Book of Boba Fett - Aflevering 4: The Gathering Storm

Niet dat ik me er zorgen om maakte, maar het is wel enorm goed om te zien hoe deze vierde aflevering van "The Book of Boba Fett" de serie weer meer in een stroomversnelling brengt en tal van vermaak en goede, intereessante ontwikkeling weet te bieden, na de toch ietwat teleurstellende aflevering van vorige week.

Wat deze aflevering met name doet is het verhaallijn uit de flashbacks samenbrengen met de verhaallijn die zich in het 'heden' afspeelt. Het doet dit op een absoluut bevredigende manier, maar waar het daarnaast voor zorgt is dat het duidelijk is dat de serie vanaf nu voornamelijk vooruit zal kijken. Hiermee komt de serie gelijk meer in een sneltreinvaart terecht, wat niet inhoudt dat het verhaal niet meer van belang is.

Ik zou zelfs willen zeggen dat van alle aflevering tot nu toe, deze het meest door zijn verhaal gedreven wordt. Het vertelt je voornamelijk meer over het hoofdpersonage, maar ook zijn plannen en intenties beginnen steeds meer vorm te krijgen. Wat dit duidelijk maakt is dat we ons voor kunnen gaan bereiden op een aantal zeer enerverende laatste afleveringen, met ongetwijfeld ook nog een groot aantal verrassingen.

Waar de aflevering ook geen tekort aan heeft is wervelende actie. Van alle actie die we tot nu toe in "The Book of Boba Fett" hebben kunnen zien is dit ook de aflevering waarin de actie je het meest aan Star Wars doet denken, met zijn geluids- en visuele effecten en stuntwerk.

Een aantal mensen leken zich ook wat zorgen te maken dat deze serie het personage van Boba Fett ietwat zachter leek te maken, met zijn liefde voor dieren en vergevingsgezindheid, maar ik kan zeggen dat deze aflevering er ook absoluut geen twijfel over laat dat Boba nog altijd even medegeloos kan zijn wanneer nodig. Het is ook geweldig hoe dit uitgevoerd wordt in de serie. Zonder poespas, gewoon direct op zijn doel af, met veel effectiviteit en gelijk doorgaan wanneer iets is afgerond. Wat de serie uiteraard wel blijft doen is zijn hoofdpersonage doorontwikkelen. Dit is ook de reden waarom we wat verranderingen zien in het personage, vergeleken met hoe hij eerder in de films is neergezet. Dit is niet goed of slecht, aangezien je gevoel houdt dat dit proces nog altijd niet is afgerond en dingen nog altijd alle kanten op kunnen gaan. Toch ook wel het teken van een goede serie. Eén die je aandacht vast weet te houden en je zodanig weet te boeien en vermaken met zijn verhaal en personages dat je eigenlijk niet kunt wachten tot de volgende aflevering te zien zal zijn.

8/10