Recensie: The Book of Boba Fett - Aflevering 3: The Streets of Mos Espa

Het is de vloek van zo'n beetje iedere serie waarvan het seizoen korter dan 10 afleveringen duurt: de aflevering die puur ter opvulling dient. Helaas ontkomt "The Book of Boba Fett" hier ook niet aan, met deze toch ietwat teleurstellende aflevering.

Probleem met deze aflevering is dat het toch echt als een enorm bij elkaar geschraapte aflevering aandoet. Alsof het bestaat uit elementen uit aflevering 2 en elementen uit de aankomende vierde aflevering die geschrapt waren omdat anders de afleveringen te lang zouden gaan duren en er daarom maar  gekozen voor was om er deze derde aflevering mee te maken. Dit houdt echter ook in dat deze aflevering te weinig op zichzelf aanbiedt qua verhaal of vermaak.

Het voelt allemaal ook behoorlijk gehaast en niet helemaal lekker in toon met de eerdere aflveringen qua opbouw. Er is geen duidelijk begin, midden en sterk einde aanwezig, wat ook vaak zeer typisch is voor een aflvering die ter aanvulling dient.

Uiteraard draagt het wel bij aan de ontwikkeling van het verhaal. Bepaalde verhaallijnen worden opgezet en van andere begint langzaamaan steeds duidelijker te worden waar ze heen zullen gaan. Ik denk ook dat wanneer je de serie straks zou bingen, deze aflevering ook helemaal niet vreemd of vervelend zou zijn om te kijken. Het is namelijk duidelijk onderdeel van een groter geheel. Bij een serie waarbij iedere week een nieuwe aflevering te zien is werkt de aflevering helaas toch net even iets minder, omdat het uiteindelijk weinig 'belonend' voelt en er te weinig gebeurt om enthousiast of echt verrast door te worden.

Het is zeker niet zo dat de aflevering verschrikkelijk om te kijken of slecht is, maar zeker na de eerste twee sterke afleveringen is het absoluut een teleurstelling te noemen. Wat leuke en goede momenten hier en daar en het geheel ziet er nog altijd prachtig en technisch ook zeer indrukwekkend uit, maar als geheel weet de aflevering je toch echt te weinig te bieden om dit een hele geslaagde aflevering te kunnen noemen.

6/10