Recensie: Star Wars: Visions - Aflevering 5: The Ninth Jedi

Daar waar alle andere "Star Wars: Visions" vooral bezig lijken om zo bijzonder en origineel mogelijk te zijn, besluit "The Ninth Jedi" dat het wellicht ook een goed idee is om meer als een daadwerkelijke Star Wars film te zijn. Een keuze die absoluut niet verkeerd uitpakt!

Het zal absoluut geen verrassing zijn wanneer "The Ninth Jedi" uiteindelijk de meest geliefde aflevering uit het eerste sezioen van "Star Wars: Visions" zal gaan worden onder de Star Wars-fans. Niet lijkt het alleen visueel gezien enorm op Star Wars film, ook qua verhaal en vermaak weet het veel indruk te maken. Je zou zelfs kunnen stellen dat het concept van deze film interessanter is dan de laatste Star Wars films en kwalitatief ook zeker niet minder.

Het is uitermate knap hoe de film in een zeer korte tijd zowel leuke als sterke personages weet neer te zetten. Kara, Juro en Ethan passen zeer goed in het Star Wars universum, maar ook de kleinste personages lijken er feilloos in thuis te horen.

Het is geweldig om te zien hoe het de film in een korte tijd lukt om veel van de elementen die een Star Wars verhaal zo sterk en vermakelijk maken weet op te bouwen en in zich te hebben. Er is drama, een spectaculaire achtervolging in het midden en lightsaber duels op het einde. Eigenlijk alles wat je van Star Wars film verwacht- en ook zeker hoopt te zien, met zelfs hier en daar wat humor om de serieuze momenten en toon iets te breken.

Ook is de film visueel zeer indrukwekkend om te zien. Het ziet er nogmaals sterk als een echte Star Wars film uit met zijn locaties, maar de film weet ook absoluut een unieke eigen stijl te creëren. Qua composities is de film vaak schitterd. Dat gecombineerd met een goed verhaal en sterke personages maakt deze korte film tot een absoluut genot voor de Star Wars liefhebber, maar ook liefhebbers van film in het algemeen.

9/10