Filmrecensie: Sweeter Than Chocolate (2023) Geregisseerd door David Weaver

Het is uiteraard geen film die je enorm zal gaan verrassen, maar het weet wel een film te zijn die gelukkig prima aan zijn andere taken voldoet!

Effectief binnen zijn genre

Ja, dit is gelukkig wel degelijk weer eens een Hallmark Channel film die het goed lukt om de juist snaren te raken. Het is cliché, maar daarom zeker niet minder effectief.

Het kijken van de film is simpelweg een prima en fijne belevenis, die goed zijn liefdesverhaal weet neer te zetten. Het maakt "Sweeter Than Chocolate" een vrij effectieve film binnen zijn genre, die warm en lief aandoet.

Zorgeloze film

Natuurlijk heeft het verhaal stukken minder te bieden. Het verloopt precies zoals je zou verwachten en het is sowieso ook geen film die enorm van de diepgang of meedere verhaallijnen is.

Het is een enorm simplistisch en rechtlijnige film, maar dat is juist ook onderdeel van de reden waarom het zo prettig om te kijken is. Het is vrij zorgeloze film, die je dan ook zonder problemen zou kunnen kijken, waarbij je je op geen enkel moment zorgen hoeft te maken dat de film te dramatisch zal gaan worden. De film weet dat het om zijn liefde draait en dat is dan ook hetgeen waar het volop op weet te concentreren, wat zeer plezierig weet te werken in dit geval.

Geloofwaardig stel

De romance is namelijk vrij goed gedaan. Ja, het is enorm standaard en voorspelbaar, maar daardoor zeker niet minder lief of geloofwaardig.

Eloise Mumford en Dan Jeannotte hebben echt wel een lekkere klik samen, waardoor ze het liefdesverhaal goed weten te verkopen. Het is sowieso prettig om mensen van middelbare leeftijd als de hoofrolspelers te zien in dit soort films. Het geeft de liefde net even iets meer kracht en geloofwaardigheid mee. Ik geloof ook wel degelijk dat dit twee personages zijn die nog lang en gelukkig samen zullen gaan blijven. Iets wat echt lang niet altijd het geval is met dit soort genrefilms en dan ook met name Hallmark Channel films in het bijzonder.

Niet spannender dan nodig

Het is ook met name prettig hoe het niet voelt alsof de twee hoofdrolspelers te lang om elkaar heen blijven dansen, maar al vrij snel ook duidelijk echt voor elkaar gaan.

Wat daarnaast ook prettig is, is dat er niet echt een probleem wordt gecreëerd voor één of beide van de hoofdrolsperls, wat hun liefde in de weg zou kunnen gaan staan. Er blijft wel iets van aanwezig, maar dit wordt nooit groter of belangrijker gemaakt dan nodig. Immers, je weet toch al hoe dit soort films uiteindelijk af zullen gaan lopen. Geen enkele reden om dit spannender te maken dan nodig en het is veel leuker om alleen op de positieve aspecten van een opbloeiende liefde te concentreren, zoals deze film goed weet te doen.

Goed uitgevoerd

Absoluut één van de meer plezierige en effectieve Hallmark Channel films. Het is zeker waar enorm voorspelbaar en cliché, maar het weet wel alles vrij goed uit te voeren. Met name door de hoofdrolspelers is "Sweeter Than Chocolate" een meer dan prima film om te kijken, binnen zijn genre.

7/10