Recensie: The Afterparty - Aflevering 1: Aniq

Een goed begin is het halve werk, om maar met een cliché te beginnen. Wat dat betreft doet deze eerste aflevering van "The Afterpary" het redelijk oké. Het slaagt er niet in om alle personages goed te introduceren, maar wel weet het goed zijn komische stijl en benadering te laten zien, waardoor het vrij gemakkelijk is om te willen blijven kijken na deze eerste aflevering.

Nee, wat een whodunit betreft is het echt niet het sterkste begin. De mysterie wordt niet heel goed opgebouwd, wat door het eigen concept komt. Iedere aflevering krijg je namelijk het verhaal vanuit het perspectief van een ander te zien, waardoor je eigenlijk ook al weet dat alles wat je in deze eerste aflevering te zien krijgt nog een vrij beperkt plaatje is. Alle puzzelstukjes zullen later op hun plek gaan vallen gedurende de serie, waarbij het ook overduidelijk is dat deze eerste aflevering nog weinig van de puzzelstukjes heeft.

Gevoel van spanning of mysterie zijn er dan ook niet echt, ook doordat de serie overduidelijk meer een komedie is dan wat dan ook. Maar dit is ook prima natuurlijk. Het zorgt namelijk voor voldoende vermaak en ook deze eerste aflevering weet al wel goed duidelijk te maken dat de humor vrij scherp en goed in elkaar zit. Persoonlijk had ik ook echt niet anders verwacht van een project waar Christopher Miller en Phil Lord bij betrokken waren.

Doordat iedere aflevering weer op een ander personage zal gaan focussen heb je ook nog absoluut niet het idee dat je alle personages al goed leert kennen in deze aflevering. Zoals de titel al doet vermoeden concentreert deze aflevering zich voornamelijk op Aniq, gespeeld door Sam Richardson. Hierdoor blijven andere personages logischerwijs nog wat op de achtergrond, al weet deze eerste aflevering er toch al redelijk in te slagen om je iets over hun persoonlijkheid te laten weten. Dit komt ook absoluut doordat vrijwel alle personages in deze serie enorme karikaturen zijn, wat op zijn beurt ook weer goed voor zijn komedie weet te werken.

Nee, ik voel me door deze aflevering absoluut nog niet omver geblazen, maar ik ben zeker geïnteresseerd genoeg om te zien waar dingen uiteindelijk naartoe zullen gaan en hoe het zich verder gaat ontwikkelen. Wat dat betreft vervult deze eerste aflevering ook absoluut prima zijn taak

7/10